Мы победили!

Печать
PDF
23 февраля в Сочи завершились XXII Олимпийские зимние игры. В тяжелейшей схватке российская сборная одержала победу и заняла первую строчку в общекомандном зачете. 13 золотых, 11 серебряных и 9 бронзовых медалей сумели завоевать наши спортсмены. Скандалы, интриги, неожиданности…
И все-таки мы победили!

Впервые за 20 лет наша сборная оказалась на первом месте. И впервые такое рекордное количество медалей – 33! Позади нас остались такие сильные соперники, как Норвегия (26 медалей: 11 золотых, 5 серебряных, 10 бронзовых), Канада (25 медалей: 10 золотых, 10 серебряных, 5 бронзовых), США (28 медалей: 9 золотых, 7 серебряных, 12 бронзовых), Нидерланды (24 медали: 8 золотых, 7 серебряных, 9 бронзовых), Германия (19 медалей: 8 золотых, 6 серебряных, 5 бронзовых) и т.д.
В состав нашей сборной вошли 223 человека (больше было только у США – 230 человек). Наши ребята соревновались в 15 видах спорта. И каждый из спортсменов привнес свой бесценный вклад в домашнюю олимпиаду. Уроженец Сеула, выступавший за Россию, 28-летний шорт-трекист Виктор Ан выиграл шесть золотых медалей и стал шестикратным олимпийским чемпионом. При невероятной поддержке трибун Дворца зимнего спорта «Айсберг» южнокореец  Ан выиграл первую медаль на дистанции 500 метров. Несколько минут спустя он присоединился к российской четверке (Владимир Григорьев, Семен Елистратов, Руслан Захаров), которая положила конец надеждам американцев взять золото в эстафете на 5000 мет-
ров. Владимир Григорьев также завоевал серебро в дистанции на тысячу мет-
ров. Ан стал первым спорт-
сменом, завоевавшим на Олимпийских зимних играх золотые награды во всех четырех видах шорт-трека: на дистанциях 500 метров, 1000 метров, 1500 метров и эстафете на 5000 метров. В общем зачете у него восемь наград, что соответствует рекорду американского конькобежца Аполо Антона Оно.
Команда России по бобслею, состоящая из пилота Александра Зубкова и разгоняющего Алексея Воеводы, завоевала для своей сборной золотую медаль среди экипажей-двоек. В последний день соревнований российская четверка бобслеистов в составе Александра Зубкова, Алексея Негодайло, Дмитрия Труненкова и Алексея Воеводы завоевали еще одну медаль, показав лучшее время на протяжении всех четырех заездов. Итого – две золотые медали в бобслее.
27-летний американец Вик Уайлд, выступавший со своей супругой Аленой Заварзиной в параллельном гигантском слаломе, завоевали золотую (Вик) и бронзовую (Алена) медали. Еще одно золото Уайлд принес в копилку российской сборной в параллельном слаломе среди мужчин. Сноубордист Николай Олюнин завоевал серебряную олимпийскую медаль в соревнованиях по сноуборд-кроссу.  Финишировав первым во всех предварительных заездах (1/8, 1/4 и 1/2 финала), 22-летний спортсмен уступил в финале лишь французу Пьер Вольтье. Американец Алекс Диболд стал третьим.
Российская сборная завоевала три золотых медали в фигурном катании. Первое золото наши спорт-
смены блестяще откатали в командных соревнованиях. Свое мастерство на льду показали Татьяна Волосожар, Максим Траньков, Ксения Столбова, Федор Климов, Екатерина Боброва, Дмитрий Соловьев, Елена Ильиных, Никита Кацалапов, Юлия Лепницкая, Евгений Плющенко. 15-летняя Лепницкая показала практически идеальное катание, получила высокие баллы и стала самой юной олимпийской чемпионкой в фигурном катании. В день выступлений по мужскому одиночному катанию случается неожиданное: Евгений Плющенко снимается с турнира. Причиной такого поступка становятся сильные боли в спине спортсмена. Но, несмотря на то, что мы остались без медалей в индивидуальном мужском турнире, наши фигуристы сумели завоевать еще две медали. Второе золото принесли в копилку нашей сборной фигуристы Татьяна Волосожар и Максим Траньков (парное фигурное катание). Третью награду заслуженно получила 17-летняя Аделина Сотникова. Ее золотая медаль стала первой в истории России Олимпийских игр в женском фигурном катании. Помимо этого Федор Климов и Ксения Столбова заняли второе место в парном катании. А Никита Кацалапов и Елена Ильиных (танцы на льду) выиграли бронзу в финале свободной программы.
24-летняя Ольга Фаткулина завоевала серебро в скоростном беге на коньках (500 метров). Золото выиграла кореянка Ли Санг-Хва, тертье место заняла спортсменка из Нидерландов Маргот Бур. Самую первую олимпийскую медаль на домашней олимпиаде сумела завоевать конькобежка Ольга Граф. На «Адлер-Арене» в скоростном беге на коньках на дистанции 3000 метров у женщин Ирен Вюст (Нидерланды) взяла золото с результатом 4 минуты 00.34 секунды. Мартина Сабликова из Чехии завоевала серебро, преодолев дистанцию за 4 минуты 01.95 секунды, Ольга прошла эту дистанцию за 4 минуты 03.47 секунды. Еще одну бронзовую медаль наши спортсменки завоевали в командной гонке преследовании среди женщин (в команду вошли Екатерина Шихова, Ольга Граф, Юлия Скокова, Екатерина Лобышева).
Своими золотыми медалями нас порадовала наша сборная по биатлону. Алексей Волков, Дмитрий Малышко, Антон Шипулин, Евгений Устюгов выиграли командную эстафету на 7,5 километров среди мужчин. Биатлонистка Ольга Вилухина завоевала две серебряные медали: спринт 7,5 километров и командная эстафета (в команде были Ольга Зайцева, Яна Романова, Екатерина Шумилова) на 6 километров среди женщин.
Российские лыжники блестяще завершили гонку с общего старта в 50 километров свободным стилем. Александр Легков, Максим Вылегжанин и Илья Черноусов разыграли весь комплект медалей олимпийского масс-старта. Александр Легков завершил гонку с итоговым временем в 1 час 46 минут 55,2 секунды и завоевал звание олимпийского чемпиона. Максим Вылегжанин стал серебряным призером, он пересек финишную черту на 0,7 секунды позже Легкова. Бронзу обеспечил себе Илья Черноусов с отставанием в 0,8 секунд от лидера. Кроме этого спортсмены завоевали серебряную медаль в командной эстафете на 10 километров (наша команда: Александр Бессмертных, Дмитрий Япаров, Александр Легков, Никита Крюков).
26-летний горнолыжник Александр Смышляев с результатом 24,34 балла выиграл бронзу в могуле среди мужчин. Наши камчатские лыжницы Елена Яковишина и Мария Бедарева достойно откатали программу. Елена заняла 16 место в супер-комбинации, слалом, 19 место в супер-комбинации, скоростной спуск, 28 место в скоростном спуске среди женщин и 24 место в супер-гиганте. Мария находится на 30 строчке в скоростном спуске и на 40 месте в гигантском слаломе (1-ый заезд).
Золотую медаль нашей стране принес скелетонист Александр Третьяков. 28-летний спортсмен обогнал серебряного призера латыша Мартинса Дукурса и завоевавшего бронзу представителя США Мэтью Антуана. Это вторая олимпийская медаль Третьякова после бронзы, завоеванной в Ванкувере в 2010 году. Он стал первым скелетонистом, носящим сразу звания чемпиона мира и олимпийского чемпиона. Бронзу по скелетону среди женщин завоевала Елена Никитина, показав общее время 3 минуты 54,30 секунды. Первое место – британка Элизабет Ярнольд  с результатом 3 минуты 52,89 секунды, второе место – американка Ноэль Пикус-Пэйс (3 минуты 53,86 секунды).
Российский саночник Альберт Демченко показал лучший результат в последней попытке на тренировочных заездах в Сочи. Демченко финишировал с результатом 52,553 секунды, что является самым быстрым временем, показанным за все три дня контрольных заездов. 42-летний спортсмен завоевал на домашней олимпиаде две серебряные медали: в командной эстафете (в команду вошли Александр Денисьев, Владислав Антонов) и среди мужчин на одноместных санях. Татьяна Иванова выиграла серебро в эстафете по санному спорту.
К сожалению, наша женская сборная по керлингу уступила команде Великобритании в матче 11-й сессии кругового турнира и потеряла шансы на продолжение борьбы. В конечном итоге на счету нашей команды оказалось три победы и шесть поражений в девяти матчах турнира. За месяц до Олимпиады-2014 наши девушки заняли второе место на этапе мирового тура, обыграв почти всех соперниц, с которыми затем встретились в Сочи. И тренерский штаб, и сами девушки рассчитывали на медали.
Мужская сборная России, выступающая в олимпийском турнире по керлингу впервые в истории, потерпела поражение на первом этапе соревнований. Несмотря на то, что россияне потеряли все шансы на выход в следующий раунд, команда на протяжении всего матча оказывала упорное сопротивление одним из главных фаворитов турнира из Швеции, однако в концовке уступили четыре очка - 8:4. После десяти туров кругового турнира Россия занимает девятое место в группе.
А хоккей так и остался канадским. Сборная Канады второй раз кряду стала победителем олимпийского хоккейного турнира. И впервые с 1952 года сделала это за пределами Северной Америки. В матче за «золото» «кленовые листья» одолели команду Швеции - 3:0. «Бронза» накануне досталась финнам, раскатавшим США - 5:0.
15 февраля сборная России по хоккею сыграла свой второй матч в рамках Олимпийского турнира в Сочи. Соперник – сборная США. Матч закончился скандалом: американский арбитр не заcчитал чистый гол россиян. В итоге наша команда уступила в серии буллитов.
20 февраля россияне потерпели поражение от команды финнов. Поражение сборной России по хоккею от Финляндии стало чувствительным ударом для всех российских болельщиков на долгожданной домашней Олимпиаде. Именно хоккейный турнир должен был стать украшением игр, а победа в нем знаменательным финальным аккордом зимнего спортивного пиршества. Однако российская команда досрочно завершила выступление и осталась без медалей на третьей Олимпиаде подряд. Отец нашего нападающего Александра Овечкина получил инфаркт после неудачной игры наших. Овечкина старшего срочно прооперировали там же в Сочи, затем Александр вернулся тренироваться в Вашингтон, где он играет за «Вашингтон Кэпиталз». Дмит-
рий Медведев игру нашей сборной прокомментировал следующим образом: «Это никакого позитива не создавало, было грустно, обидно, вспоминалась Канада. Было непонимание, почему это произошло».
Конечно, на играх не обошлось и без скандалов с допингом. От участия в Олимпиаде в Сочи из-за положительной допинг-пробы был отстранен лыжник из сборной Австрии Йоханнес Дюрр. Соответствующее решение принял Международный олимпийский комитет. Положительный тест был сделан 16 февраля в Австрии. В крови 26-летнего спортсмена был обнаружен запрещенный препарат эритропоэтин.
На Олимпиаде в Сочи Дюрр занял восьмое место в скиатлоне. Кроме того, он должен был принять участие в масс-старте на 50 километров.
МОК также аннулировал результаты украинки Марины Лисогор. В организме спортсменки обнаружен триметазидин, который входит в список запрещенных препаратов с 1 января 2014 года.
Международный олимпийский комитет также отстранил от участия в Олимпиаде итальянского бобслеиста Уияльма Фруллани. Оказалось, что Фруллани также провалил допинг-пробу.
На сайте национального олимпийского комитета Германии появилась информация о положительных допинг-пробах у немецких спортсменов. По неофициальным данным, в употреблении запрещенного вещества подозревается Эви Захенбахер-Штеле, двукратная олимпийская чемпионка по лыжным гонкам.
Россияне в допинговых скандалах уличены не были.
Несмотря на это, Олимпиада в Сочи стала одним из самых ярких и запоминающихся событий 2014 года.
По приезду из Сочи президент России провел торжественный завтрак с нашими  спортсменами. Президент от имени миллионов болельщиков поблагодарил тех, кто «выложился по полной» даже тогда, когда ситуация казалась безнадежной. Сборная совершила «неожиданные, и оттого еще более приятные и значимые, прорывы, взяла награды там, где наши атлеты давно или вообще никогда не входили в число ведущих спортсменов», - оценил он.
Орден «За заслуги перед Отечеством» IV степени получили олимпийские чемпионы Виктор Ан, Виктор Айван Вайлд, Алексей Воевода, Александр Зубков, Максим Траньков и Татьяна Волосожар. Орден Почета глава государства вручил завоевавшим золото Евгению Плющенко и Евгению Устюгову, трехкратному серебряному призеру Максиму Вылегжанину и двукратному серебряному призеру Альберту Демченко. Остальные спортсмены получили ордена Дружбы и медали Ордена «За заслуги перед Отечеством» I и II степени.
«Вся страна, миллионы наших граждан говорят вам огромное сердечное спасибо за ваш талант, за ваше мужество, за вашу настойчивость, за результаты», – обратился к олимпийцам президент.
Присоединяемся к словам Владимира Владимировича.
Спасибо нашим спортсменам за победу! Нам действительно есть чем гордиться.

Катерина АРТЕМЬЕВА.

 

������.������� PR-CY.ru


Backstage at the Rockettes' Radio City Christmas Spectacular Sagan Rose : "This is our reindeer costume, which is how we start the show. This is the only costume that we get in our dressing rooms upstairs. All of these bells are hand-applied — everything is so custom, they do an amazing job for us. The leggings have an ombré effect. It's the smallest details that make the biggest difference." Raley Zofko: "It goes all the way down into our custom-designed LaDuca reindeer boot to look like a hoof of the reindeer. But our favorite part of this costume is our antlers. And — surprise surprise, I'm giving away a little story — they light up at the end [of the number], and we control that. We have a button that we press on a specific count, to specific music, on a specific step." Rose, left, and Zofko. pre bonded hairRacked: How much works goes into fitting each costume to each girl? Sagan Rose: "We start rehearsals at the end of September, and we usually have our fittings a couple weeks before that. But the costume shop is working tirelessly all year. They're so good about it, even if it's the littlest thing — they want to make it so custom and nice for us, because we do spend so much time in them and have so many shows. They want to make sure that we're comfortable. I've been doing the show for eight years now, so they keep my costumes for me year after year. But, you know, things change, bodies change. And if I ever come back and need alterations, it's very easy." Raley Zofko: "And stuff happens throughout the season because we're moving. We're athletes in our costumes. If something unravels, they instantly fix it either during the show or after the show. Everybody is just so on it and professional, and it's what makes the show run smoother." Sagan Rose

: "This is my personal favorite. I just feel kinda sassy, like a cliché Rockette. I t's all about the legs — the numbers starts just from our feet to the top of our skirts showing. So that's the focus of this costume. This is pretty close to the original version when they started the 12 Days of Christmas number here, which I want to say was about 10 years ago. It's so pretty with the lights and the colors and everybody in line together. So they really haven't had to change much." Raley Zofko: "The mesh is different because everyone's skin tone is different, so the wardrobe and costume department custom-dye it. And then we have our head pieces that we have to pin on, and then we do a bunch of head turns to make sure that those are bobby-pinned...after our seven and a half-minute minute tap number, we do kicks, which is pretty exhausting. Our show shoes actually have this battery-packed mic that goes in between the heel." Sagan Rose: "So all the taps are live. We get notes that are like, 'Make sure the heel sound on count is clearer, or sharper, or faster, or together.'" Racked: You'll go out in costume a lot for charity and publicity. Where are some of the fun places you go? remy hair extensionsRaley Zofko: "I got to do the New York Presbyterian children's hospitals last year and it was so wonderful to talk to the children that just need some holiday cheer and love. We literally had a dance party with them, so we danced with all of the kids in our costumes and they were looking at us like, 'Oh my gosh!'" Sagan Rose: "I think it's always fun to do the Macy's Day Thanksgiving Parade. That's when I first saw the Rockettes. I'm from Kentucky, and my grandmother brought my family up to New York when I was little and I was like, 'I want to do that one day.' The parade is a fun place to be in costume because it's a tradition to have us there, and you feel like it's a really big honor." Raley Zofko: "I have friends and family that come up just for the parade. I'm from Alabama, and they fly all the way up to sit in the stands to cheer on the Rockettes." Raley Zofko : "'Soldiers' is my favorite number because it's been in the show since its inception. I feel like I am part of history when I put this costume on. W e have the jacket, we have the pants, and we have the two and a half foot-high soldier hat.

Sagan Rose: "Liza Minnelli's father [Vincent] designed this, and he choreographed the number. And we do the same choreography, wear the same costume. It's really cool because you can see that Raley and I are not the same height — she is closer to the center because she's a taller girl, and I am on the very very end of the line. And when we line up we all want to seem that we are the same height, so they custom-make these jackets and pants to your height. My jacket might be a little shorter than hers so that everything matches in line." Raley Zofko: "These pants are foam pants. Because back in the day, when I started the show, they starched-pressed the pants. They stood up on their own — those were very intense." Sagan Rose: "You walk a little straighter, a little stiffer, and it's easier to perform the 'Parade of the Wooden Soldier' routine with the costume like that. And then we have our tap shoes and these round little fabric cheeks that we put on. We go through about 30,000 of those in a Christmas season. Some girls tape them to their cheeks, but I do Vaseline, because my cheeks are sensitive to the tape." Raley Zofko : "We actually get notes if our solider hat isn't straight up and down. What we do is we put their head up against the wall, so that it lines up so and the back of the hat is straight. If someone's hat is too tilted or too back, it could throw off the line completely. We'll get hat notes, like, 'Raley, your hat was a centimeter back!'" Racked: When you're going from a costume like '12 Days of Christmas' that's all about the legs to being completely covered up as a wooden soldier, what does that change in the way that you're dancing or the way that you're presenting yourself? Sagan Rose: "The costume department and the designers take into consideration what movement we're doing in each number. So I don't feel hindered because the movement is fit for this costume, and the costume is fit for the movement. In rehearsals, we rehearse for a month and a half without costumes, and you get used to that. Then you put on the costumes, and it changes the way you dance." Raley Zofko: "Along with what Sagan is saying, I feel like they take into consideration the simplicity of 'Soldiers' or the extravagance of '12 Days.' In 'Soldiers,' it's just about the formations and the history of the number, so they don't need that much movement. And '12 Days' is very in-your-face, and the costume is accordingly descriptive in that fashion." Raley Zofko : "This is the 78-second change that we were talking about. We have our dress and the coats — right here we have green stripes but there's also red stripes as well. There are so many pieces to it, and we have to get out of all of ['Soldiers'] and get to this, and it's just organized chaos." Sagan Rose: "But it's so organized that it's not chaos! Depending on where you are in the line, there's red and green dresses. This jacket has really simple snaps that really get us in and out, because the change is so fast getting into it and it's choreographed getting these off [on stage]. It could be a little stressful if it wasn't so easy. It's kind of fun because, you know, we're human, and there are wardrobe malfunctions. So if someone's having trouble getting out of their coat, because we do get sweaty and things stick to you... Raley Zofko: "We stand next to each other in this number, too. Which is so funny because I'm so tall and you're so..." perruques cheveux naturelsSagan Rose: "Short. You can say it." Raley Zofko: "You're not as tall as I am. We've had the 'take the jacket off!' emergencies where you're praying the girl behind you can hear you and help you remove it." Racked: Is this where these little guys belong, fastened on the jacket? Sagan Rose: "These are the earrings, and they're there for the changes. We put them on the collar just to make it easy. You know where everything is — I know where to reach for my earrings even when I'm not looking. This is my last step of getting dressed." Racked: Is there ever any issue with the heavy makeup? Are you ever getting something on and you just take your face off on your dress? Sagan Rose: "It happens. We're sweating, we're working hard, and it gets hot underneath those lights. So occasionally, there's white fur near our face and we do get makeup on them, but wardrobe can handle something like that in a snap and by the next show it's clean." Sagan Rose : "So we go from glamorous, sparkly, sassy

Rockettes to this." Raley Zofko: "This is such a crowd pleaser, actually. This is one of my favorite numbers to perform, too. We get to go through the audience this year, which is so cool because we're dancing and stepping all jolly and you get to look at an audience member right in the face and say 'So be good, for goodness sake!' And some of them are freaked out, and some of them love it. This costume is awesome." Sagan Rose: "Everyone thinks that this is a real fat suit, like padded fat. But it's not — it's like a harnessed wire inner tube. We fit right in there and there's no padding down here. Everyone is really surprised that we're all jumping with that. It's nice that there is freedom in this, because we are doing such big movements. It's not necessarily pressed up against our bodies, so we can still move and jump around." Raley Zofko: "The thing that I want to point out here is the wig department — because we kind of get a little messy in our number, they curl our hair and fix this after every performance to make our Santa beards look real and authentic." Racked: Tell us about the space we're in right now — there are a lot of costumes in here. Raley Zofko: "This is the nap space, and lots of changes happen back here. The ensembles are back here, the Rockettes are back here — this is the largest space that we have to change." Sagan Rose: "There can be anywhere from ten to forty [costume] people back here." Raley Zofko: "We have about ten costume changes, and that's just as much choreographed backstage as it is on stage." Racked: Are you just throwing things off and leaving them in a pile for people to handle so you can get back out there? Sagan Rose: "We each have a spot that one or two girls will go to, and there's one dresser to about two girls. We have amazing, amazing dressers. As soon as we come off stage, we're running, and we know exactly where we're going, we know who to look for. It's even choreographed how, if we're changing together, I'll do my earrings first and my dress second and my shoes third, and she'll do her shoes first and her dress second and her earrings third." Raley Zofko: "It's as organized as a [quick] costume change can be." perruques cheveuxRaley Zofko: "This was a newly designed costume by Greg Barnes in 2014. There used to be a rag doll dress that was longer and less form-fitting, and this is cinched at the waist and shorter. And we have the cutest red-and-white striped tights. And underneath that, we have our custom-designed bloomers that I absolutely adore." Sagan Rose: "I wish I could purchase them at a store — they're that cute." Raley Zofko: "We have our glasses, and we have our wigs. This is a wire material that fits right on top of your head." Sagan Rose: "And they are actually pretty light on our heads. We keep the wig caps [from 'Dancing Santas'] on for that." Raley Zofko: "And then we have our Mary Jane tap shoes, which are also miked." Sagan Rose: "We charge the '12 Days of Christmas' tap shoes and these tap shoes after each show, just to make sure." Raley Zofko: "It's so much fun to be a rag doll and get to dance and make funny faces at your friend and look at the audience and blow them kisses." Sagan Rose: "A lot of us come up on the pit of the stage so we are literally this close to the audience, and there will be little kids in the front being like 'Oh my gosh!' They don't know what is happening, their minds are blown, so it's fun to play with them." Racked: You two are seasoned pros at eight and nine years. Has anyone in this cast been around for longer?

Raley Zofko: "There are girls that have been doing it for 16 years that are still in the line!" Racked: Do you have a memory of a favorite show that was a little bit out of the ordinary? Raley Zofko: "There's a gold cast and a blue cast, and I just transitioned from the gold cast." Sagan Rose: "The blue cast is all the morning shows. while the gold cast is all the evening shows." Raley Zofko: "But the gold cast hasn't been doing opening night — this year, when I transitioned to the blue cast, I got to do opening night. That was literally spectacular because there is just such an energy on opening night that I've never felt before. I don't really get nervous anymore. I've done it a lot, and the show is very similar in the ways it changes [from year to year]. I focus on the changes so that I know exactly what to not mess up on, or try to not mess up on. But I've never felt that much energy, love, and support. We had the other cast in the theater watching us, too." lace front wigsSagan Rose: "It was the best crowd I've had in eight years. I felt like a rock star." Racked: What has it been like to perform on this huge world stage, and how is it different to perform elsewhere? Sagan Rose: "Well, to me, I feel like Radio City is my second home. I feel so comfortable on stage and I feel like we all have a bond, especially during the holidays, because a lot of us are from different places and don't have families here. I just feel so at home and so at peace on this stage. [But] when we do travel and perform outside, it's always a nice, different energy that you get." Raley Zofko: "It might be a little bit nerve-wracking in a different way, but it's just as exciting. It's just different — you can't really compare Radio City to outside venues because there's that sense of comfortability on this stage." Sagan Rose: "This is one of my favorites to wear — like '12 Days of Christmas,' the legs are highlighted. With this design, they really wanted to emphasize that every snowflake, like every Rockette, is different, but we come together to make a beautiful snowstorm. So there are six designs of this costume in six colors. All of these straps [on the top] are the biggest change."

Raley Zofko: "On my purple costume, I don't have any of these straps in the front at all. And then we have multiple cuffs and ribbons with rhinestones, and everything is covered in Swarovski crystals. Like what Sagan said, every Rockette is different, and every costume is different, and that's what they try to do with this design. And I think it's so gorgeous. On stage, it's beautiful — with the choreography in the mix, we're beautiful snowflakes dancing in a snowstorm." Sagan Rose: "Linda Haberman was the choreographer for this, and she really emphasized that she really wanted to bring our individual personalities to the stage and celebrate that. Because when you think of the Rockettes you think of a big group of women, but we all are different and have different personalities and different ways that we dance. So it's a really nice number to perform." Raley Zofko: "And then on our LaDuca shoes, the color is painted to match our tights, and the heels have Swarovski crystals on them." Sagan Rose: "This heel is different than our other ones, because it's about a half inch higher to continue the line of the leg. It's a leggy costume." cosplay wigsRacked: What advice would you give to Rockette hopefuls? Sagan Rose: "Taking ballet is very important for dancers, because if you have that good technique background, it will show in anything you do." Raley Zofko: "Tap is very important, too. All versions and styles of dance are important for Rockettes because we are proficient in all of it. I would say take as many classes as often as you can and focus on your technique." Sagan Rose: "And any job, especially in the performing arts industry, is so specific in what they need. So one year, they might need a tall girl, or they'll need a shortish girl for my spot. I think it's perseverance — If you have a goal, don't ever take no for an answer." Raley Zofko: "I would finish that off with dream big, and don't ever lose sight of your dreams. I'm from a small town in the very tip of Alabama and there's not very much dance and entertainment and theater down there. So when I first started dancing, I didn't necessarily know what was out there. And it was just once upon a time — Sagan said she saw the Rockettes at the Macy's Thanksgiving Day Parade and so did I — and I thought, 'That is glamorous, that is beautiful. They are dancing, and I dance.' And it just became a tiny little dream that grew into a big dream, and now it's my life. It's just so unbelievable that it actually came true."